İzleyiciler

15 Haziran 2011 Çarşamba

Azam Ali'nin yeni albümü "From Night to the Edge of Day"

Yetişkinlere ninniler

Azam Ali'nin yeni albümü "From Night to the Edge of Day" raflarda
Türkiye’de büyük bir hayran kitlesine sahip olan, Niyaz grubundan da tanıdığımız İranlı sanatçı Azam Ali, sıradışı bir albüm çalışmasıyla yeniden sevenlerinin karşısında. İran devrimi sonrasında ülkesini terk etmek zorunda kalan Azam Ali, oğluna ve tüm çocuklara adadığı albümü “From Night to the Edge of Day” ile yetişkinlere yeniden ninniler dinletiyor.


- Albümün ortaya çıkış hiyakesinden kısaca bahseder misiniz?

Bu albüme oğlum İman’ın 2008 yılında Amerika’da doğumu esin kaynağı oldu. İman’ın ülkesini benim gibi tanıyamayacağını düşündüm ve bu durum sosyal ve politik sebeplerden anayurdundan uzakta doğan tüm çocukları düşünmemi sağladı. İman’a ninniler söyleyerek kendi kültürüyle bir bağ kurmasını sağlayabilirim diye düşündüm. Albüm fikri de bu şekilde ortaya çıktı. Özellikle Orta Doğu’dan ve azınlıklarla ilgili ninniler söylemek istedim çünkü hepimizin ‘bir’ olduğunu ve çocuklarımız için güzel bir dünya istediğimizi düşünüyorum.

- Albüm hazırlanırken dünya kültürlerinde ninnileri araştırma şansınız oldu mu? Ortadoğu, Avrupa ya da Uzakdoğu ninnileri arasında farklar, benzerlikler var mı?

Evet dünyanın birçok bölgesine ait birçok değişik ninni dinledim ve asıl ilginç olan da neredeyse hepsi kederli ninniler veya karanlık temalara sahipler. Bu daha önce hiç düşünmediğim şeyleri farketmemi sağladı. Bence ninnilerin bu kadar kederli ve karanlık olmalarının sebebi annelerin çocuklarını dünyanın acı gerçeklerine hazırlamak istemeleri. Bir anne olarak çocuğunla ilgili hep endişe edersin ve bilirsin ki aslında ne kadar çabalarsan çabala onu hayatın acı gerçeklerinden koruyamazsın. Bunu keşfetmek benim için çok değişik bir tecrübe oldu.


- Albümde iki tane de Türkçe ninni bulunuyor. Bunların seçiminden kısaca bahseder misiniz?

Çoğu kişinin bildiği gibi, benim Türkiye’yle güçlü bir bağım ve insanlarına, kültürüne, müziğine karşı duyduğum büyük bir sevgim var. Artık İran’a gidemediğim için Türkiye kendimi evimde hissettiğim yegane ülke, çünkü kültürlerimiz birbirine çok benzer. Bu sebeple Türkçe ninnilere yer verdim. Ayrıca oğlum İman “Dandini”yi hep çok sevdi, şimdi üç yaşında ve hala Dandini’yi söylediğimde gülümsüyor..

Albümdeki ninnileri nasıl seçtiğime gelirsek, Dandini’yi zaten biliyordum. Ama “Neni Desem”i çok sevgili dostum ve aynı zamanda önemli bir müzisyen olan Ulaş Özdemir tanıttı. Türkçe şarkılarla ilgili bana her zaman yardımcı olmuştur ve onun rehberliğine ve bilgisine çok güvenirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Music( Müzik Yabancı Şarkı Sözü Çevirileri Turkish Versions Of Lyrics,Tabb,Akor,Nota,gitar,piyano,keman